Vi söker två valombudsmän inför valet 2022

Nu är det mindre än 200 dagar kvar till valet! Socialdemokraterna i Jönköpings län är i full gång med valrörelseplaneringen och nu är det dags för oss att bli fler kollegor som, precis som vi, kommer ge allt för att vinna valet.

Vi söker nu flera personer som vill jobba med oss i valrörelsen. Vi söker dig som är en positiv person, som älskar kampanj och valrörelse och vill hjälpa Socialdemokraterna i länets alla kommuner att växa och organisera sig.

I dina arbetsuppgifter kommer det bland annat att ingå att tillsammans med distriktsexpeditionen och arbetarekommunerna samordna folkrörelsekampanjen i valrörelsen, att planera och genomföra event, att hjälpa till med kommunikation och att värva kampanjarbetare och allt annat som hör en valrörelse till.

Det här söker vi

En av tjänsterna kommer vara inriktad på kommunikation mot väljare i valrörelsen. Här är kunskaper i Adobepaketet en grund.

Den andra tjänsten är inriktad mot det utåtriktade arbetet med kandidater och våra arbetarekommuner.

Du har dessutom lätt för att utrycka dig i både skrift och tal, samt har viss datorvana. Körkort behövs.

Vi ser gärna kvinnliga sökanden. Facklig bakgrund är meriterande.

Så går du till väga

Vi vill ha din ansökan senast den 15 april 2022. Märkt ’Valombudsman’ till adress tg@socialdemokraterna.se.

Tjänsterna är visstidsanställningar under tiden 1 juni till och med 30 september 2022. Ytterligare information om tjänsten kontakta vår ombudsman Thomas Gustavsson, förste ombudsman på 070-6150025.

Som ombudsman så tillämpas målstyrd arbetstid vilket innebär att såväl kvällsarbetet som helgarbetet kan förekomma.

För tjänsten tillämpas kollektivavtal mellan Fremia och Handelsanställdas Förbund.