Politisk samordnare i Region Jönköpings län

Vill du bidra i det spännande arbetet med att utforma och utveckla sjukvården och regionala politiken i Jönköpings län med Socialdemokraterna? Då är det här tjänsten för dig!

Som en av två politiska samordnare kommer du att arbeta tätt tillsammans med våra två regionråd och de invalda ledamöterna i regionfullmäktige och nämnder. Arbetet görs i nära samverkan med partidistriktet. Som politisk samordnare får du bland annat möjlighet att arbeta fram förslag och utveckla vår politik samt arbeta för att den får genomslag i media och i samhällsdebatten. Du kommer också arbeta nära regionens tjänstemän och berörda intresseorganisationer.

Kravprofil

• Du ska kunna uttrycka dig i såväl tal som skrift.
  • Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med och via media.
  • Erfarenhet av och kunskap om politiskt utvecklingsarbete inom kommunal- eller regionalpolitik är en merit.
  • Du bör vara en utpräglad samarbetsmänniska.
  • Du ska ha körkort.
  • Du har grundläggande kunskaper i Officepaketet och kan använda sociala medier i arbetet. Kunskaper i inDesign, Photoshop och Premiere eller liknande program är en fördel.
  • Att du delar socialdemokratiska värderingar ser vi som en självklarhet.

Vi ser gärna att du har lagkänsla, men samtidigt kan arbeta självständigt, är driftig och initiativtagande, samt strukturerad, flexibel, lojal och serviceinriktad. Meriterande är också om du har erfarenhet från arbete inom socialdemokratin och av utåtriktat arbete. Tjänsten är på heltid med oreglerad arbetstid och villkoren följer kollektivavtal mellan Handelsanställdas förbund och Fremia. Vi tillämpar provanställning. Arbete kvällar och helger förekommer.

I ansökan vill vi att du bifogar CV, personligt brev samt referenser.

Tillträde till tjänsten från och med 1 maj eller enligt överrenskommelse.

Ansökan

Du är välkommen med din ansökan senast 4 mars 2021. Bifoga CV samt personligt brev till tg@socialdemokraterna.se Skriv ”Ansökan politisk samordnare regionen” i ämnesraden.

Kontakt

Thomas Gustavsson, försteombudsman Socialdemokraterna Jönköpings län, 070-615 00 25