Grundläggande medlemsutbildning steg 2

Den 11-12 maj arrangeras nästa steg-2-utbildning. Utbildningarna riktar sig till alla medlemmar och ger grundläggande kunskap om vår historia, ideologi och partiorganisationen. Anmäl dig redan i dag!

Alla medlemmar har rätt till en medlemsutbildning. Socialdemokraternas grundläggande medlemsutbildning är ett av våra viktigaste verktyg i byggandet av en stark partiorganisation genom att ge dig som medlem en bra introduktion. Genom att i grupp få chansen att diskutera och få insikter om politik, ideologi, historia och hur partiorganisationen fungerar, får du som medlem bättre verktyg för delaktighet, engagemang och ett aktivt medlemskap i partiet.

Fördjupa dig i ideologi och organisation

Steg 2 erbjuder deltagarna en fördjupad kunskap om det politiska arbetet, organisationen och ideologin. För att kunna ansöka till Steg 2 måste du ha genomgått Steg 1 som hålls av din arbetarekommun.

Steg 2 genomförs i samverkan mellan Jönköpings partidistrikt och Kronobergs partidistrikt. Det är begränsat antal platser så först till kvarnprincipen gäller. Cirka 25 platser per utbildningstillfälle.

Utbildningen är kostnadsfri.

Nästa utbildningstillfälle: 11-12 maj, Ädelfors folkhögskola.

Anmäl dig här.