De Basso och Ödebrink omvald till partistyrelsen

Ilan De Basso, kommunalråd i Jönköpings kommun, och Carina Ödebrink, regionråd i Jönköpings län, får fortsatt förtroende att sitta i Socialdemokraternas partistyrelse. Det beslutade partikongressen under onsdagseftermiddagen.

En av punkterna på dagordningen vid Socialdemokraternas partikongress, som just nu hålls på Svenska mässan i Göteborg, är val av partistyrelse. Under onsdagen beslutade kongressen att återigen välja Ilan De Basso, kommunalråd i Jönköpings kommun och vice ordförande i partidistriktet, till ordinarie ledamot av partistyrelsen.

”Behovet av reformer är stora”

– Det är ett stort och viktigt uppdrag att få ingå i partistyrelsen. Det känns naturligtvis hedrande att få kongressens förtroende. Vi befinner oss i en tid där behovet av reformer är stora. Svensk socialdemokrati har en mycket stor uppgift att bygga ihop vårt land, öka jämlikheten och motverka växande klyftor. Jag ser fram emot arbetet att tillsammans med övriga partikamrater i partistyrelsen stärka och utveckla partiet och göra Sverige bättre för alla. Med det politiska inriktningsprogram som antagits av kongressen ser jag nu fram emot att vinna människors förtroende för att vinna valet 2018, säger Ilan De Basso.

”Tillsammans gör vi skillnad”

Kongressen beslutade också att ge Carina Ödebrink, regionråd i Jönköpings län och distriktsordförande för Socialdemokraterna, förnyat förtroende som suppleant. Under kongressen valdes även riksdagsledamoten Peter Persson in som suppleant i programkommissionen.

– Jag har en stark övertygelse om att det är tillsammans vi kan skapa ett bättre samhälle som är mer solidariskt och jämlikt. Du och jag kan tillsammans göra skillnad. Det är ett stort förtroende att få vara en del av vår rörelse och vara ersättare i partistyrelsen. Tillsammans med alla våra medlemmar och med partistyrelsen vill jag bidra till att Socialdemokraterna blir starkare och får fler medlemmar, säger Carina Ödebrink.