Rachel De Basso nyinvigde Gnosjö folktandvård

Medarbetare och patienter hos Gnosjö Folktandvård arbetar i och besöker sedan en tid tillbaka nya och renoverade lokaler. Rachel De Basso (S) nyinvigde under torsdagen kliniken som nu är mer funktionell och anpassad efter dagens behov.

Gnosjö folktandvård har funnits sedan 1976 men under torsdagseftermiddagen den 16 januari var det dags för nyinvigning. Verksamheten sker nu i moderna totalrenoverade lokaler med ny utformning och ny utrustning. Regionråd Rachel De Basso invigningstalade och betonade värdet av en god arbetsmiljö.

– Jag är idag mycket glad över att få möjligheten att inviga Gnosjö Folktandvård, som nu har möjlighet att ta emot patienter i nyrenoverade och moderna lokaler. Som är anpassade och väl rustade för dagens och framtidens krav för både patienter och medarbetare, sa Rachel De Basso, ordförande i nämnden för folkhälsa och sjukvård, under invigningen.

Avancerad teknologi

Kliniken har 15 medarbetare som tar emot ungefär 7000 patienter, varav cirka 3000 är barn. Under nyinvigningen medverkade även klinikchef Toni Peyko, Klinikkoordinator Margaretha Törnell, områdeschef Michael Trollstad, tandvårdsdirektör Agnetha Bartoll, de flesta medarbetare och gäster.

– Denna investering och satsning på totalrenoverade lokaler betyder mycket för personalen. Att få arbeta med avancerad teknologi avseende apparatur, utrustning, röntgen, lustgas och i ändamålsenliga ombyggda lokaler kommer att förbättra arbetsmiljön för personalen. Förhoppningsvis blir vi än mer attraktiva som arbetsgivare och fler söker sig till att arbeta inom regionen. Varmt grattis till personalen och till länsinvånarna som nu får tillgång till det allra senaste! sa Rachel De Basso under talet.

Rachel De Basso och klinikkoordinator Margaretha Törnell.
Tandvårdsdirektör Agnetha Bartoll gav en tavla som symboliserade mångfald i gåva till personalen.